18.3.10

Абітурієнти обирають ЗНО, бо тестування відбирає кращих

Залишаючись прихильником системи ЗНО - радію таким новинам.


18 березня 2010 року в Києві відбулася презентація результатів незалежного дослідження ефективності реформи системи вступу до вищих навчальних закладів України на основі зовнішнього незалежного оцінювання.





 





Міжнародна громадська організація «Центр тестових технологій і моніторингу якості освіти», Інститут соціології Харківського національного університету ім. В.Каразіна за підтримки Академії педагогічних наук України, Міжнародного фонду «Відродження» провели дослідження якості нової системи вступу до вищих навчальних закладів на підставі зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень у 2008-2009 роках. Зокрема, вивчено ставлення студентів, вчителів та викладачів до нової системи, ступінь забезпечення справедливості в доступі до якісної вищої освіти і якість відбору студентів за новою системою.

У прес-конференції взяли участь:

*
Євген Бистрицький - виконавчий директор Міжнародного Фонду «Відродження»
*
Леся Оробець - народний депутат України
*
Ліля Гриневич – голова правління МБО «Центр тестових технологій та моніторингу якості освіти»
*
Володимир Ковтунець - експерт Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні
*
Гудзинський Віктор – керівник проекту журнал «Тестування і моніторинг в освіті»

Згідно з результатами дослідження, довіра до зовнішнього незалежного оцінювання серед студентів досягла 86%, серед абітурієнтів – 85%. Не довіряють ЗНО лише 8% працівників шкіл та 23% працівників ВНЗ.

Схвалюють та підтримують ЗНО 90% працівників шкіл, 82% студентів. Не схвалюють тестування лише 29% працівників вузів та 29% випускників шкіл.

Учасники опитування відзначили, що якість тестових завдань суттєво вища порівняно із 2007 роком.

Окрім довіри до ЗНО вчені досліджували ефективність (порівняння результатів першої сесії, балів ЗНО та атестату) та справедливість (чи вступили до ВНЗ ті, хто бажали) системи вступу до ВНЗ на основі ЗНО.

Як зауважив під час прес-конференції виконавчий директор Міжнародного фонду “Відродження” Євген Бистрицький, існує європейська формула для організації освіти, яку підтримує Міжнародний фонд "Відродження". Це забезпечення рівного доступу молоді, людини до якісної освіти.

“ЗНО є добрим інструментом для втілення такої рівності, а також прогресивних реформ щодо якості освіти. На сьогодні існує всього 3-4 аргумента на користь обмеження дії ЗНО. Перший - різкий перехід на здачу тестів українською. Другий - це вимога враховувати значення школи при вступі до вузу, тобто оцінок шкільного атестату. Третій - те саме, лише з боку вузу, до якого вступає абітурієнт, тобто врахувати вплив самої виші шляхом традиційного іспиту чи співбесіди. Четвертий аргумент - дозволити вступ на заочний також на основі традиційних іспитів.

Якщо ще можна було б погодитися з першим та другим аргументами, то прийняти третій - це знищити принцип рівного доступу та відкриття забутого за два останніх роки шляху до того чи того виду корупції при вступі, починаючи зі дзвінків друзів та керівництва ректору та деканам й закінчуючи списками у їхніх записниках, хто має вступити, та, можливо, хабарів. У випадку заочників -- це можливе зарахування всіх охочих, хто здатний заплатити за навчання, незважаючи на вміння, навіть читати та писати тих з них, хто боїться проходити тест, хоча б на мінімальну оцінку у 120 балів. Зараз фонд готовий підтримати проведення соціологічних опитувань й, відповідно, інформування громадян про стан громадської думки щодо зазначених тут питань. Крім того, ми сприятимемо традиційному громадському моніторингу проведення ЗНО, щоб закріпити систему чесного вступу до вишів.", - пояснив Євген Бистрицький.

На думку народного депутата України, Олесі Оробець, систему вступу до ВНЗ зараз змінювати не можна: “Уявіть собі літак, який на шаленій висоті два керівники хочуть зупинити стоп-краном. Добре, якщо в літаку тільки ці двоє, а якщо там півмільйона дітей?"

Джерело : Міжнародний фонд "Відродження"


"Громадський простір"

3 коментарі:

Анонім сказав...

Хорошая статья. Действительно было интересно почитать. Не часто такое и встречается та.Наверное стоит подписаться на ваше RSS

Мелейчук Станіслав Станіславович сказав...

Як не дивно на ЗНО школярі йдуть здавати саме ті предмети, з яких у школі мають хороші оцінки. Як показали дані УЦОЯО у 2010 році найбільш популярними були предмети з історії, географії, біології. А більш за все бояться складати фізику та математику.

Михайло Ізюмський сказав...

а що тут дивного?